reklama

"..dnes ti ublížim"

Neverila som tomu...až do momentu keď si mi povedala svoj príbeh. Dôvody, a vlastne to celé okolo. Zažil si aj ty v živote ten moment? Totálne zranený, a sám? Ak nie...ďakuj, život bol k tebe milosrdný, alebo je to všetko inak..

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Väčšinou keď kráčame po ulici, máme pocit, že ľudia okolo nás žijú lepším životom ako my sami. Sú akosi viac vyrovnanejší, spokojní, úspešnejší, a zaľúbenejší. Potom sa dvere zavrú a v našich domovoch sa začne odohrávať skutočná realita. Kto vlastne si? A kým bola ona? Oni? V poslednej dobe som si všimla, že hoci vonku bolo teplo ona vždy nosila tričká s dlhým rukávom. Raz mi to nedalo, a spýtala som sa jej či si tú mikinu fakt nedá dole. V tej kaviarni bolo naozaj extrémne horko. Prerušila debatu, ktorú sme viedli, a nenápadne stíchla. „Nie, nie je mi teplo....vlastne aj keby bolo nemôžem.“ Najskôr som nechápala, ale potom ako si odhrnula kúsok rukávu som pochopila. Tie zárezy sa nedali prehliadnuť. Nevedela som čo povedať, či ju objať, podporiť, či jej klamať, že to bude všetko lepšie, že to zvládne...a tak podobne. Po chvíli ticha som ju chytila za ruku, a spýtala sa jej na dôvod toho všetkého. Začala s tým, že s rodinou už pár rokov skoro nekomunikuje, že ju opustil priateľ, a v konečnom dôsledku nenávidí seba, svoje telo, to všetko čo ju definuje a zároveň odlišuje od dnešného dokonale šťastného sveta okolo. Vraj keby bola iná, ak by sa narodila do inej rodiny, keby ju neopustil, ak by bola chudšia, krajšia, podobná im. Tým dokonalým.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ak mám byť úprimná, ona bola posledným človekom, o ktorom by som si myslela, že si dokáže tak veľmi ubližovať. Od tej sekundy som si opäť uvedomila, že každý človek tam vonku má svoj vlastný príbeh, a ten je iba málokedy perfektný. Najhoršie je však, keď si človek začne sám ubližovať. Nie sú v tom len závislosti, a zúfalé myšlienky, nie sú to len malé zárezy na zápästí, sú to obrovské jazvy na duši. Ako sa dokážeme sami tak veľmi nenávidieť? A prečo to vlastne robíme? Možno práve preto, lebo sa chceme zbaviť bolesti duše, tak si ubližujeme navonok. Potom však zistíme, že fyzická bolesť nedokáže zakryť psychickú, ale akosi sa dostaneme do štádia kedy sa nedokážeme, alebo nechceme zbaviť a zároveň vzdať svojich rán. Tak ich len donekonečna otvárame. Ale práve z toho dôvodu sa nikdy nezahoja. Každá rana či psychická, alebo fyzická potrebuje čas. Ktorý však my tak urgentne nikdy nemáme. V skutočnosti nám však chýba trpezlivosť. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Priala by som si človek na druhej strane aby si pochopil, že aj keď sa cítiš najviac sám – nikdy sám nie si. Možno si stratil všetkých, a ja si tú bolesť ani nedokážem predstaviť, ale viem, že tam na druhej strane ulice, mesta, či sveta je ďalší človek, ktorý stratil chuť do života, a oproti iný, stovky, milióny zúfalých ľudí snažiacich sa prežiť. Všetká naša prázdnota prišla s mediálnou „dokonalosťou“, klamstvami, odchodmi ľudí ktorých sme milovali....ale napriek tomu ešte stále máme seba, a dokedy dýchame aj život, ktorý možno nebude dokonalý, ale je náš. Prestaňme túžiť po veciach, ktoré sme stratili, alebo nikdy nemali, a ďakujme za dnešok, za veci ktoré berieme ako samozrejmosť. Snívajme, a milionkrát sa znova postavme na ceste za tým na čom nám záleží. Žiadna fyzická bolesť nás nevylieči, žiadna plastická operácia nespraví dobrým človekom, žiadny partner neprinesie šťastie do nášho života. To vytvoríme len my. Všetko je to len neustála práca na našom vnútri, nádej, a viera.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Ak je k tebe niekto nepríjemný, znamená to väčšinou, že sám prechádza náročným obdobím.Buďme k sebe milosrdnejší, berme sa takými akí sme, a pokiaľ niečo nedokážeme zmeniť, tak to jednoducho akceptujme. Bola by to celkom nuda keby sme boli všetci rovnakí. Práve to ma na živote baví, že každý z nás je odlišný z úplne inej strany...

p.s. dnes ti neublížim, vlastne už nikdy.

Dominika Dongova

Dominika Dongova

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  416
  •  | 
  • Páči sa:  52x

Darujem ti krídla, a jediné čo si želám, vidieť ťa lietať. #domideeblog Zoznam autorových rubrík:  pre tebalebo láskaenglish poems

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu