reklama

Povedal: „Toto zničilo náš vzťah...“

Keď si myslíte, že vám sa nič podobné nemôže stať, práve vtedy vás život nemilo prekvapí. Niečo podobné sa stalo aj im.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Navonok tvorili dokonalý pár už zopár rokov, ich skutočné súkromie som však spoznala len nedávno. Oni dvaja boli pre mňa ukážkou porozumenia, tolerancie a sily vzťahu. Vždy pôsobili tak akosi rovnako. Včera mi povedal, že sa rozišli. Nevyzeral však nešťastný, ale zvláštne vyrovnaný. Samozrejme, že ma zaujímali detaily.

Obrázok blogu
(zdroj: pinterest)

Po chvíli mlčania ma svojimi slovami prekvapil. „Všetko to, do čoho sa kedysi zamilovala jej posledné mesiace prekážalo. Vyčítala mi akúkoľvek maličkosť, či detail z môjho života. Neustále podráždená, neustále zaneprázdnená. Napriek tomu som sa ju snažil pochopiť, pomôcť, vypočuť. Nič však nezaberalo, až mi pred pár dňami povedala, že už jej nestačím. Na rovinu, bez citov, bez akýchkoľvek emócií. Nechcela sa rozísť, len...“ Zarazilo ma to, lebo som si myslela, že ho skutočne miluje. Pokračoval: „Ak mám byť úprimný, nikdy so mnou nebola spokojná. Takmer vždy som sa snažil zapadnúť do jej predstáv a pritom strácal vlastnú tvár. To, čo sme ukazovali navonok bolo to, čo zo mňa vytvorila. Najskôr mi to neprekážalo, keďže som ju miloval, ale keď ma začala porovnávať s mužmi z jej minulosti, či jej dokonalou predstavou o ideálnom mužovi, už som to nevydržal. Opustil som ju, hoci ju milujem.“

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Stál predo mnou muž, ktorý dokázal kvôli láske obetovať aj vlastnú identitu, sny, či zásady. Myslela som si, že je s tým všetkým stotožnený, ale mýlila som sa. To pekné, čo okolo seba vytvorili bola jej predstava o láske, o partnerovi, o tom ako by mal vzťah vyzerať. Na jeho potreby zabudla. Prehliadla, že vzťah nestojí na jednom partnerovi, ale na oboch. Dve rozhodnutia, dva kompromisy, dva životy, ktoré spojila jedna láska. Tá však nestačila na to, aby to celé udržala.

Ak túžime po fungujúcich vzťahoch a partneroch, prestaňme im vsúvať naše vlastné predstavy o živote, nechajme ich dýchať a dajme im priestor na vlastné rozhodnutia. Milujme a zároveň robme kompromisy. Žiadny človek nebude fungovať podľa našich predstáv a preto vnímajme lásku zodpovedne. Iba vtedy, ak dáme človeku slobodu, zistíme, či nás naozaj miluje a tiež to, kým je. Pretože láska je sloboda, nie väzenie, či kniha pravidiel a našich sebeckých predstáv.

Dominika Dongova

Dominika Dongova

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  416
  •  | 
  • Páči sa:  52x

Darujem ti krídla, a jediné čo si želám, vidieť ťa lietať. #domideeblog Zoznam autorových rubrík:  pre tebalebo láskaenglish poems

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu