reklama

pre tých, s ktorými sa pani laktóza stále neskamarátila

Môj, takzvaný nezrelý tráviaci systém, sa rozhodol odmalička bojovať, a netolerovať laktózu. Pre nezainteresovaných - odmieta mliečny cukor, ktorý je mimochodom súčasťou mlieka a mliečnych výrobkov. Nuž, tak to už býva, veď dejú sa aj horšie veci. Myslím si, že žiadna intolerancia nie je dobrá. A na mlieko v dnešnej dobe? Žiadna výhra. Hoci som si na ňu zvykla, napriek tomu ma aj dnes dokáže rozladiť obsah našich potravinových reťazcov - pre nás „pristrihnutých“.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)
Obrázok blogu
(zdroj: by Terry Border)

Cez víkend som sa vybrala do obrovského nemenovaného supermarketu. Mala som obrovskú chuť na syr, hocičo mliečno - bezmliečne. A keď myslím obrovskú - nepreháňam. Jednoducho to na mňa prišlo. Obsah vápnika bol asi opäť na nule. Prichádzam do mini oddelenia pre „bezlaktózákov." Na moje prekvapenie nachádzam 2 druhy syra. Môžem si vybrať tofu syr, alebo tvrdý plátkový syr s cca 45% obsahom tuku. S úžasnou cenou 4 eurá za 150g! Tá cena ma vždy dojme. A hlavne moju peňaženku. Fakt, že dookola jesť ten istý tofu syr nechcem, si nekúpim na teraz nič syrové. Vlastne ani zajtra, a možno ani pozajtra.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Mám rada neochutené biele jogurty. Nájsť taký a bezlaktózový? Na Slovensku v potravinách nemožné. Na výber sú len sojové. O „výnimočnej chuti" týchto jogurtov som sa už pár krát presvedčila, takže ďakujem neprosím. Ďalej tu máme ochutené bezlaktózové za cenu jedného pecňa chleba. Celkom rozumné, hovorím si. Veď ak niečím trpíš, trp si - alebo si LEN priplať.

Tento problém sa netýka iba nás intolerantných na laktózu, ale aj diabetikov, celiatikov.... Ceny týchto výrobkov sú neuveriteľné. A preto ak si chcete s nejakou intoleranciou vo vačku spraviť bežný nákup, zaplatíte niekedy 3 násobok normálneho tovaru.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Som si vedomá toho, že na Slovensku polovica populácie netrpí žiadnou intoleranciou (teda ak nehovoríme o iných medziľudských veciach) , a ten zbytok nech si siahne hlbšie do vačku, no čo no.

Nie je to zvláštne? Ak si zdravý máme pre teba dostatok všetkého, avšak ak ti niečo je, tam sú zbytky v rohu - a poviem ti, pochutnaj si dokým máš príležitosť.

Mám kamarátku, ktorá trpí epileptickými záchvatmi. Samozrejme, ak chceš trpieť podobnou chorobou zbohatni okamžite, lebo lieky ťa stoja pomaly „pol týždňovú" výplatu. A keď už na ne nemáš, smola - jednoducho musíš mať.

Toto je náš štát, ktorý sa stará. Zaujímaš ich iba dovtedy - dokedy majú z teba úžitok. Potom si prosím pobaľ veci, lebo tu ťa už nič dobré nečaká.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Hovorím si teda, že sa uskromním, a zrieknem sa chuti na mliečne výrobky, lebo aj to čo sa nedá, sa jednoducho v našom štáte - dá.

Dominika Dongova

Dominika Dongova

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  416
  •  | 
  • Páči sa:  52x

Darujem ti krídla, a jediné čo si želám, vidieť ťa lietať. #domideeblog Zoznam autorových rubrík:  pre tebalebo láskaenglish poems

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu