reklama

„Robíme to s partnerom takmer každý deň“

Keď sa ma naposledy spýtala moja dobrá priateľka na to, ako je možné, že niektoré ženy majú vzťah, ktorý dlhé roky funguje a ona nie je schopná udržať si pri sebe jedného muža ... spomenula som si na jeden milý pár.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (21)

Boli to moji susedia, ktorí mali už viac ako 50 rokov, ale ich vzťah bol stále „mladý“ a tak dokonale ukážkový. Len málokedy som ich počula hádať sa a aj keď mali menšiu výmenu názorov, vždy to robili s eleganciou, ktorá ma neskutočne inšpirovala. Práve preto som jej povedala o nich a vám poviem tiež. Ja sama som sa občas s tou pani pred vchodom, či vo vchode porozprávala a raz náš rozhovor trval dlhšie, ako som plánovala. To bol však moment, ktorý mi opäť akosi zmenil nazeranie na lásku. Alebo ho aspoň poupravil a mierne obzvláštnil. Počas rozhovoru sme sa dostali ku jej manželstvu, ktoré vyzeralo na prvý pohľad ideálne, avšak nebolo to len tak.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Ak ti mám povedať pravdu o nás dvoch, možno ťa prekvapím tým, že sme sa v minulosti veľakrát pohádali a dali si od seba takpovediac pauzu. Avšak nebola to žiadna pauza, kedy ten druhý hľadá inde, ale sám v sebe. Vždy to bol jeden, maximálne dva dni, počas ktorých sme rozmýšľali o tom, čo by sme mohli zmeniť, aby to znova fungovalo. Každá hádka nás zbližovala a vďaka každej hádke sme o sebe vedeli viac. Vedeli sme, čo tomu druhému prekáža a čo by sme nemali robiť. Bolo to poriadne náročné obdobie hlavne preto, že sme úplne rozdielni a museli sme sa naučiť komunikovať. To, že sa protiklady priťahujú je jedna vec, ale pokiaľ tie protiklady nerobia kompromis, fungovať to dlho nebude. Každý deň musíme zabúdať na to, čo chce jeden a myslieť na to, čo chceme obaja. Každý deň sa na neho pozriem a poviem si, že som si dobre vybrala. Keď si nevieme prísť na meno, pozerám si naše staré fotografie a vždy si uvedomím, že tá láska tam stále v diaľke je, len na ňu netreba zabúdať. Máme jeden pekný zvyk, ktorý napriek tomu, ako zvláštne znie, funguje. Vždy, keď jeden z nás vybuchne, musí do večera, alebo druhého dňa prísť s malým prekvapením a ospravedlnením. Niekedy sa manžel už len z princípu krotí, aby mi nemusel znova kupovať kvety :). Naše manželstvo nie je vôbec ideálne, ale investovali sme a investujeme do neho denne čas a úsilie. Dve veci, ktoré sú základom a potom to ostatné. Okrem toho sa každý deň aspoň krátko objímeme a povieme si, že sa máme radi. Niekto hovorí, že po toľkých rokoch to už nie je o láske, ale my hovoríme, že to je o tom, čo obaja chcete. Ak chcete, aby to o láske bolo - bude aj po 100 rokoch. Len to nevzdajte len preto, že to chvíľu nefunguje.“

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Povedala som jej o nich dvoch a ona sa len usmiala. Má vraj stále pocit, že toto všetko je už len minulosťou. Ja vám však poviem, že nie je. Rovnako, ako existujú dobré a citlivé ženy, existujú aj dobrí a vychovaní muži. A ty. ♥

Dominika Dongova

Dominika Dongova

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  416
  •  | 
  • Páči sa:  52x

Darujem ti krídla, a jediné čo si želám, vidieť ťa lietať. #domideeblog Zoznam autorových rubrík:  pre tebalebo láskaenglish poems

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

19 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu