reklama

„Zoznam vecí, ktoré na svojom mužovi nenávidím“

Písala mi už dlhšie o tom, že im to vo vzťahu nefunguje tak, ako by malo. Vraj je to príliš zlé a nedáva tomu veľké šance. Bolo toho veľa a potom sa celá situácia úplne zvrtla.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Vraj jej v minulosti kamarátky radili aby si napísala zoznam. Aby spísala všetko to, čo na ňom miluje a čo naopak nenávidí. To bol ich overený spôsob ako sa rozhodnúť či zostať, alebo odísť. Napriek tomu, že to napísala sa jej neuľavilo, keďže zistila, že je viac tých zlých vecí a dobrých už iba zopár. Chcela poznať môj názor a chcela vedieť ako ďalej. Nikdy si netrúfnem povedať zostaň, alebo odíď, ale napriek tomu som si niečo zásadné všimla. Na jej zozname bolo veľa negatívnych vlastností partnera, veľa vecí, ktoré jej prekážali, veľa problémov, jednoducho to bolo príliš dlhé na to, aby zostala. Napriek tomu som jej navrhla, aby mi poslala aj ten krátky s vecami, ktoré na ňom miluje. Boli tam len tieto dve vety: „Ľúbim ho a nechcem byť bez neho. Má ma rád takú, aká som, rešpektuje ma a môžem sa na neho spoľahnúť.“

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Aj keď bol negatívny zoznam neuveriteľne dlhý a istým spôsobom smutný, mala som pocit, že by mala dať tomu celému ešte šancu. Keďže ich rozhovory končili iba hádkami, povedala som jej, aby mu navrhla napísať rovnaký zoznam vecí a aby mi ho potom poslala. Prekvapilo ma, že na obe situácie zareagoval jednoducho a stručne. „Milujem na tebe takmer všetko, inak by som s tebou nebol a to, čo mi prekáža už nechcem riešiť. Nič nie je ideálne, ale viem, že spolu to dáme.“ Možno si poviete, že je to pochopiteľné, keďže muži neriešia tak, ako my ženy. Napriek tomu ma jeho odpoveď prekvapila a hlavne som si aj ja vďaka nej uvedomila, že láska a vzťah dvoch ľudí je o inom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Sú to dve náročné a napriek tomu úplne jednoduché veci. Samozrejme len vtedy, ak to obaja chcete a spoločne na tom pracujete. Celé je to ako s dieťaťom, ktoré nepošleme preč len preto, že sa zle správa, že neposlúcha, že nie je také, ako by sme chceli. Milujeme ho znova a každý deň mu odpúšťame. Veríme, že jedného dňa našu lásku pochopí. Rovnako by sme to mali robiť aj vo vzťahoch a zbytočne sa nesnažiť meniť a naprávať. Nie sme pri druhom človeku preto, aby sme mu boli diktátorom, ale učiteľom. Mali by sme si navzájom pomáhať a postupne sa stať lepším partnerom. Nedávať ultimátum, neprikazovať, neodchádzať, ale pozerať sa na svet očami toho druhého. Každý z nás hľadá šťastie a spoločne ho nájdeme rýchlejšie ak pochopíme o čom to celé je. Partnera si vyberáme nie preto, že dúfame, že ho časom zmeníme, ale preto, že chceme zdieľať život práve s ním. Je nemožné sa neustále sústrediť na zlé a čakať dobré výsledky. Jednoducho ak to myslíme s láskou vážne je dôležité vážiť si to, čo máme a spolu sa zlepšovať a chápať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
(zdroj: pinterest.com)

Žiadny muž si preto nikdy nesmie svoju ženu prestať vážiť a to isté musí fungovať aj naopak. Zbytočne to nekomplikujme a nesnažme sa o dokonalosť. Úplne postačí, keď sa časom dostanete na miesto, na ktorom je vám obom dobre. Spoločne a bez neustáleho otáčania sa za minulými hriechmi. Namiesto zoznamu prečo áno a prečo nie, napíšte ešte dnes zoznam, ako to obaja spolu zvládnete. ♡

Dominika Dongova

Dominika Dongova

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  416
  •  | 
  • Páči sa:  52x

Darujem ti krídla, a jediné čo si želám, vidieť ťa lietať. #domideeblog Zoznam autorových rubrík:  pre tebalebo láskaenglish poems

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

19 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu