reklama

Jednu chybu robíme vo vzťahu asi všetci. Aj ty?

Veľa z vás mi píše, zdieľa so mnou príbehy, pýta sa na názor. Mám vás každú rada rovnako a vážim si všetko, čo mi poviete, ale uvedomila som si, že jednu chybu robíme asi všetky...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Ono je niekedy veľmi ťažké priznať si, že sme to pokazili. Že sme mali časť viny na niečom, čo skončilo, že sme mali chybnú predstavu o našom živote a vzťahoch. Hoci už roky pre vás píšem, aj ja som si tým prešla. Nie, nie som múdrejšia, ale skúsenosti nás učia viac, ako si niekedy myslíme. Nedávno sa mi dostala do rúk veľmi zaujímavá kniha a ešte viac ma prekvapilo, že keď som ju preberala s jednou mojou známou zistila som, že spravila tiež tú istú chybu. Nebola sama, ani ja, je nás tu veľa. Nedokonalých, ale snažiacich sa o dokonalú lásku, vzťah a neskôr manželstvo. Máme pocit, že vytvoriť niečo hodnotné je v dnešnej dobe poriadne náročné. Snažíme sa, urobili by sme pre muža vo vzťahu prvé a posledné, potom hráme hry na nedobytné, potom sa snažíme byť extra pozorné. Stále niečo, stále nejaká hra, póza, alebo len robíme pre partnera to, čo nás samé najviac teší. A aj tak bez výsledku. Vzťah sa rozpadne, muž odíde, manželstvo stroskotá. Ako to je možné? Pozorovaním, počúvaním, čítaním... som si uvedomila, že láska má niekoľko prejavov a hlavne nie každý prejav, ktorý považujeme za správny je ten pravý aj pre našu polovičku. Čo tým celým chcem povedať?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

To, že nestačí robiť pre muža prvé a posledné, že vôbec nemusíme byť dokonalé ženy a že láska nie je ani náhodou náročná. Musíme sa len naučiť robiť to, čo robí nášho partnera šťastným a naopak. Kým ty potrebuješ to, aby ti dokazoval lásku objatím, dotykom, či slovami. On hľadá u teba uznanie. Za to, čo pre teba a rodinu robí. On nepotrebuje vyupratovanú domácnosť, ale slová uznania. Ďalší zas potrebuje cítiť to, že si si vedomá, že sa snaží pracovať a zarábať pre vás a chce, aby si bola vďačná. Iný muž zas potrebuje tvoju pozornosť a to, aby si ho naozaj registrovala a vnímala. Ďalší potrebuje tvoje dotyky a celú tú fyzickú stránku lásky. Je veľa spôsobov na to, ako prejaviť lásku, ale ani jeden nie je presný a univerzálny. Každý sme vyrastali v iných podmienkach, inej domácnosti a mali inú výchovu. Preto sa nesnaž na svojho muža pôsobiť tým, čo robí teba šťastnou, ale zisti, čo potrebuje on. A to isté platí aj naopak. Ak je problém, nepovedz: „To je jedno. Na tom nezáleží. Nič sa nestalo.“ Hovor, čo ťa trápi, čo ťa teší a nemysli si, že niekto bude čítať tvoje myšlienky. Zásadnou chybou je prestať sa zaujímať o nášho partnera len preto, že mu zrejme nerozumieme. Pritom by stačilo viac sa pýtať a denne sa o sebe učiť nové veci. A hlavne nedávať mu lásku tak, ako ju potrebujeme cítiť my, ale tak ako to potrebuje on.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
(zdroj: pinterest.com)

Hoci to znie smiešne, ale tak, ako potrebujeme návod na to, aby sme niečo spojazdnili, tak občas potrebujeme návod na to, aby sme niekoho pochopili. Pochopenie a snaha idú ruka v ruke a spoločne dokážu vytvoriť ideálny vzťah. Stačí sa neprestať snažiť a hlavne sa stále zdokonalovať v tom, aby sme niekoho milovali tak, ako to naozaj potrebuje. Nie tak, ako nám to vyhovuje, alebo ako to chceme my. Vzťahy a manželstvá sú ako knihy, ktoré nás neustále niečomu novému učia. Nestačí preto prečítať jednu kapitolu a myslieť si, že už máme vyhraté, ale je dôležité neprestať čítať.

Milujme sa tak, aby sme toho druhého robili šťastným a aby sa cítil milovaný. Týmto spôsobom nám nič len tak ľahko vo vzťahu neskrachuje. Polož si ešte dnes otázku:

SkryťVypnúť reklamu
reklama

„Vieš, aký spôsob, či jazyk lásky tvoj manžel, či manželka naozaj potrebuje?“

Ak nie, neodchádzaj, nevzdávaj sa a nesťažuj... ale nájdi odpoveď.

Dominika Dongova

Dominika Dongova

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  416
  •  | 
  • Páči sa:  52x

Darujem ti krídla, a jediné čo si želám, vidieť ťa lietať. #domideeblog Zoznam autorových rubrík:  pre tebalebo láskaenglish poems

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu